Klub

Skjernåskolen har et klubtilbud som henvender sig til unge mennesker på skolen, som kan mødes med andre og dyrke fællesskabet og aktiviteterne og øve sig i sociale spilleregler blandt kammeraterne, samt få kulturelle oplevelser og andre ungdomstilbud. De unge har selv indflydelse på, hvilke aktiviteter de ønsker og ligeledes på, hvilken mad de skal lave på klubaftenerne. Man kan starte i klubben, når man begynder i 7. klasse.

Klubben er åben på torsdage imellem Kl.15.30-20.30, afhængig af aktiviteten kan klubben slutte Kl. 21.30.

Med klubtilbudet følger 1 klubweekend årligt, som er fra fredag kl. 13.00 til søndag kl. 12.30 Der vil tillige være en fredag, hvor vi afholder klub i forlængelse af skoletiden indtil kl. 22.00

Eksempler på aktiviteter kan være følgende:

- Spille spil/fodbold/pool/bob/computer/bowling/skydning
- Besøge falck/politiet
- Matas(sminkning)
- Præstbjerg   naturcenter
- Kolonihaven
- Skøjtebane
- Diskotek på skolen/høre musik/teaterbesøg
- Biografbesøg
- Køre gokart
- Spise på restaurant eks. julefrokost
- Lave mad/grille
- Kreativt, julestads, påsketing m.m.
- Skattejagt
- Galla aften (personalet varter op)
- Fisketur
- Ridning på rideskolen
- Filmaften
- Skinnecykler
- Klubturnering

Det er hovedsageligt pædagogisk personale fra Skjernåskolens SFO, der er i klubben torsdag aften. De glæder sig til at se de unge mennesker.