Fag og undervisning

Med udgangspunkt i Folkeskolens formål og fagrække, bekendtgørelsen om folkeskolens specialundervisning og via anvendelse af blandt andet Fælles Mål, Skjernåskolens pejlemærker, IT og OCN (Open College Network), er målet at eleven opnår en så høj grad af progression, kundskaber, faglig, kommunikativ, social og personlig udvikling som muligt. For nogle elever vil undervisningens udgangspunkt også omhandle at vedligeholde kundskaber og færdigheder, herunder fysisk træning. Status, mål og udvikling for den enkelte elev dokumenteres i statusdokument og i Meebook. Alle mål er individuelt tilrettelagt efter elevens forudsætningsniveau, herunder anvendelsen af IT kompenserende hjælpemidler. Undervisningen kan tilrettelægges i samarbejde med skolens egne fysioterapeuter, ergoterapeut, talelærer og faglige vejledere.

Fagrække for Skjernåskolen

(Et modul på Skjernåskolen er på 1,75 timer)

Fagrækken er ikke webtilgængelig. Hvis du har brug for, at få noget læst op fra fagrækken, er du velkommen til at kontakte Skjernåskolen, hvor der kan aftales et telefonmøde eller et fysisk møde. Skjernåskolen har 10 arbejdsdage til at behandle din henvendelse

Indskoling